کپسول آلومینیومی 5 لیتری

دسته بندی : کپسول

کپسول آلومینیومی 5 لیتری یکی از مهم ترین موارد در زمینه بهبودی بسیاری از بیماری ها مناسب است. کپسول های آلومینیومی به نسبت نمونه های فلزی دارای ظاهری شیک تر هستند. و قیمت آن ها به واسطه برخورداری از مواردی چون وزن پایین تر، خورندگی کمتری و سازگاری بیشتر با محیط در مقایسه با نمونه های فلزی بیشتر می باشد. با فروشگاه توسعه صنعت ایرانیان همراه باشید تا اطلاعات کافی برای خرید کپسول آلومینیومی داشته باشید.

کپسول آلومینیومی 5 لیتری

این نوع کپسول از یک مخزن استوانه ای شکل می باشد. که معمولا از جنس آهن و یا آلومینیوم بوده و برای ذخیره اکسیژن مورد استفاده قرار میگیرد. که ما در این صفحه کپسول آلومینیومی را به شما معرفی می کنیم.

 کپسول اکسیژن برای بیمارانی استفاده می گردد که سطح اکسیژن خون آنها کاهش یافته و برای مدت زمان محدودی نیاز به میزان اکسیژنی بالاتر از اکسیژن موجود در هوا دارند. برای کنترل اکسیژن خروجی از کپسول از مانومتر استفاده می شود که جداگانه تهیه می شود و به کپسول متصل هستند. با مانومتر،  دبی خروجی اکسیژن بر روی عدد مناسب وضعیت بیمار تنظیم می گردد. و توسط نازال بینی یا ماسک اکسیژن به بیمار منتقل می شود. ضمن اینکه مخزن آب داخل مانومتر کمک می کند تا اکسیژن مرطوب به ریه  برسد. ویژگی های این محصول عبارتنداز:

  • سیلندر آلومینیوم با ارتفاع 495 میلی متر 
  • وزن 4.9 کیلوگرم
  • قابلیت شارژ به دفعات برای تمامی گازهای اکسیژن/نیتروژن/هوا
  • دارای دسته پلاستیکی جهت حمل آسان میباشد.
  • وزن: 4.9 kg
  • تست فشار 50 بار و تحمل فشار 150بار
کپسول 5 لیتری

نحوه نگهداری از کپسول اکسیژن

  • کپسول اکسیژن همیشه پر و آماده باشد.
  • برای تعویض کپسول از آچار مخصوص مورد استفاده قرار گیرد.
  • کپسول اکسیژن دور از نور مستقیم آفتاب و حرارت قرار داشته باشد.
  • برای جابجایی کپسول از پایه چرخدار استفاده گردد. و در صورت نبودن به حالت دورانی حرکت داده شود.

کاربرد کپسول آلومینیومی 5 لیتری

کپسول آلومینیومی 5 لیتری در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. بخصوص در مصارفی که در آنها گاز با خلوص بالا ( 99/999 ) و همچنین فشار کاری بالا ( 150 بار فشار کاری و فشار تستی 250 بار ) مورد نیاز است.

مصارف کپسول آلومینیومی مشابه کپسول های فولادی هستند. با این تفاوت که مرغوبیت کپسول آلومینیومی 5 لیتری بسیار بالاتر از کپسول فولادی است البته به نسبت گران تر هم می باشند.

نکات ایمنی:

در صورت ایجاد ترک یا شکاف در سیلندر های صنعتی، جهت رعایت موارد ایمنی از تعمیر و جوشکاری سیلندر خودداری شود.
شیر سیلندرهای حاوی گاز در صورت عدم استفاده از سیلندر نباید باز بماند.
در زمان حمل و نقل سیلندرهای صنعتی از وارد نمودن ضربه به بدنه و شیر سیلندر جلوگیری گردد.

کپسول آلومینیومی

کپسول اکسیژن چه مشخصات و جنسی است؟

اغلب کپسولهای 5 لیتری از کربن فولاد تولید می شوند، همچنین دارای وزن 8 کیلو گرم می باشند، تولید کنندگان کپسولهای 5 لیتری را به رنگ سفید عرضه می کنند و سایز بدنه آن ها ۱۴ سانتیمتر می‌ باشد، طول کپسول ۴۶ سانتیمتر است، این کپسول ها در کارخانه با فشار کاری۱۵۰ بار و فشار آزمون ۲۵۰ بار تست می‌ شوند.

سیلندر 5 لیتری یکی از کپسول های قابل حمل می باشد که در مقایسه با کپسولهای اندازه کوچکتر جا به جایی آن کمی سخت است، ولی میزان گاز بیشتری را می‌ توان در آن نگهداری نمود، کپسول ۵ لیتری در مقایسه با کپسول هایی که اندازه بزرگتری دارند، به راحتی حمل می گردد.

این کپسول ها بیشتر از جنس آلومینیوم و فولاد وارد بازار می‌ شوند که دارای استحکام و ماندگاری بسیار زیادی هستند، همچنین در برابر برخی از شرایط مقاومت خوبی دارند، مخزن‌ های 5 لیتری جهت نگه داشتن گاز اکسیژن و گاز هلیوم استفاده می شوند.

فروشگاه توسعه صنعت ایرانیان تا حد امکان شما را با کپسول آلومینیومی 5 لیتری آشنا کرد. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین ما تماس برقرار نمایید. همچنین می توانید با محصولات دیگر کپسول ها آشنا شوید.